Jakie obowiązki ma księgowa?

Jakie obowiązki ma księgowa?

Księgowa operuje na co dzień liczbami, tabelami i wykonuje bilanse. Musi ona więc myśleć analitycznie i systematycznie wykonywać swoją pracę. Co więcej do jej obowiązków należy rozliczanie firmy, w której pracuje z podatku VAT, ZUS-ie oraz co roku składać jej zeznanie podatkowe.

Co więcej przygotowuje ona PIT-y dla innych pracowników przedsiębiorstwa. Jest ona także zobowiązana do prowadzenia księgi wpływów i wydatków firmy, na podstawie której można tworzyć przeróżne bilanse, a także podsumowania. Księgowa wykonuje również rozliczenia samych pracowników i przelewy na ich konta. Podlicza ona ich dni wolne od pracy czy okres chorobowego.

Drukuje ona także przygotowane dla nich umowy i prosi o ich podpisanie. Księgowa wystawia również i księguje faktury. Jak widać, księgowa ma bardzo wiele obowiązków, jednak jej praca wydaje się także ciekawa i pełna wyzwań. Wymaga ona określonych kompetencji, ale jest też opłacalna i w każdej firmie może ona znaleźć zatrudnienie.  

Opinie o firmach (0)
Dodaj swoją opinię
Twoja ocena ogólna:

Zobacz również

Oceń firmę
jako pierwszy
Oceń firmę
jako pierwszy
Oceń firmę
jako pierwszy
Ocena: 5/5 (2 opinie)
Ocena: 5/5 (5 opinii)
Oceń firmę
jako pierwszy
Oceń firmę
jako pierwszy